Plan przedmiotu Fizyka Życia[Autor Jan Kubań] KP_W01 KP_W02 KP_W10 KP_W14 KP_W16 KP_W21 KP_W22 KP_U01 KP_U04 KP_U08 KP_U10 KP_U15 KP_U16 KP_U17 KP_U20 KP_U22 KP_U23 KP_U24 KP_K02 KP_K04 KP_K05 KP_K06 KP_K07 KP_K08 KP_K09 |
|
| I Wprowadzenie |
Czym jest Fizyka Życia |
| II Obiekt, System |
Definicja obiektu |
| III Postrzeganie - Rodzaje Myślenia |
|
| IV Obiekt żywy |
Model podstawowy |
| V Ewolucja biologiczna |
Jak działa Gerpedelucja najprostszy model poznawczy |
| IV Człowiek |
Ahamkara |
| V Nadążność |
Koncepcja |
| VI Gry ewolucyjne |
|
| VII Teoria gier |
Wprowadzenie do tematu |
Plan przedmiotu Cybernetyczne Aspekty Systemów Społeczno-Politycznych[Autor Jan Kubań] KP_W01 KP_W02 KP_W10 KP_W14 KP_W16 KP_W21 KP_W22 KP_U01 KP_U04 KP_U08 KP_U10 KP_U15 KP_U16 KP_U17 KP_U20 KP_U22 KP_U23 KP_U24 KP_K02 KP_K04 KP_K05 KP_K06 KP_K07 KP_K08 KP_K09 |
|
| I Wprowadzenie |
|
| II Grupa społeczna |
Definicja Model konfliktu Model współpracy |
| III Metoda badawcza - bilans resergetyczny |
|
| IV Naturalna Presja Na Wyzysk Społeczny |
|
| V Metoda badawcza - Makroskop zawodowy |
|
| VI Rządzący - cechy charakterystyczne, narzędzia |
|
| VII Dziennikarze - cechy charakterystyczne, narzędzia |
|
| VIII Demografia |
Ludzie jako resergia |
| IX Pierwsze Prawo Fizyki Życia |
|
| X Pieniądz |
Inflacja |
| XI Tyrania |
|
| XII Demokracja przedstawicielska |
|
| XIII Demokracja bezpośrednia |
|
Plan przedmiotu Psychologia Stosowana Zarządzania[Autor Jan Kubań] KP_W01 KP_W02 KP_W10 KP_W14 KP_W16 KP_W20 KP_W21 KP_W22 KP_U01 KP_U04 KP_U08 KP_U10 KP_U15 KP_U16 KP_U17 KP_U20 KP_U22 KP_U23 KP_U24 KP_K02 KP_K04 KP_K05 KP_K06 KP_K07 KP_K08 KP_K09 |
|
| I Przedsiębiorczość |
Wprowadzenie w przedmiot |
| II Ekonomia |
|
| III Realizacja celu |
|
| IV Tabela kompetencji Braci Dreyfusów |
|
| V Lider |
Negocjacje |
| VI Delegowanie zadań |
|
| VII Rozwiązania systemowe w firmie |
Systemy motywacyjne |
| VIII Pracownik |
Rynek pracodawcy, rynek pracownika |
| IX Warunki zewnętrzne |
Prawo, przepisy |
Konspekt wykładu "Myślenie absolutne"[Autor Jan Kubań] |
|
| I Wprowadzenie: | Dlaczego myślenie absolutne? Pozwala na zbudowanie pełnych modeli poznawczych i dość dokładnych przewidywawczych. Obejmuje zarówno zagadnienia biochemiczne, jak i zachowania społeczne.
|
| II Myślenie absolutne - co to jest?: |
|
| III Myślenie redukcjonistyczne: | W poszukiwaniu prostej reguły.
|
| IV Myślenie systemowe: | W poszukiwaniu stanów równowagowych.
Zaburzenia, procesy stabilne i niestabilne.
|
| V Zaawansowane myślenie systemowe: | Systemy strumieniowe Systemy samonamnażające się
|
| VI Myślenie teoriogrowe: | Myślenie w kategoriach nieliniowych. Myślenie w kategoriach nadążnej walki taktyk.
|
| VII Zaawansowane myślenie teoriogrowe: | Dylematy Taktyki Syndromy Myślenie w kategoriach populacyjnych - "żywe walczy" Proste modele
|
| VIII Myślenie absolutne: |
|
| IX Życie, a myślenie absolutne: | Fizyka Życia Pełne wytłumacznie zjawiska życia, od powstania z cząstek chemicznych do zachowań społecznych
|
| X Religie, a myślenie absolutne: |
|
| XI Zarządzanie, a myślenie absolutne: |
|
|
Różnice między naukowcami a doktrynerami[Autor Marian Mazur]
|
|
Naukowcy |
Doktrynerzy |
| Naukowców interesuje rzeczywistość, jaka jest. | Doktrynerów interesuje rzeczywistość, jaka powinna być. |
| Naukowcy chcą, żeby ich poglądy pasowały do rzeczywistości. | Doktrynerzy chcą, żeby rzeczywistość pasowała do ich poglądów. |
| Stwierdziwszy niezgodność między poglądami a dowodami naukowiec odrzuca poglądy. | Stwierdziwszy niezgodność między poglądami a dowodami doktryner odrzuca dowody. |
| Naukowiec uważa naukę za zawód, do której czuję on zamiłowanie. | Doktryner uważa doktrynę za misję, do której czuje on posłannictwo. |
| Naukowiec szuka "prawdy" i martwi się trudnościami w jej znajdowaniu. | Doktryner zna "prawdę" i cieszy się jej zupełnością. |
| Naukowiec ma mnóstwo wątpliwości, czy jest "prawdą" to, co mówi nauka. | Doktryner nie ma najmniejszych wątpliwości, że jest "prawdą" to, co mówi doktryna. |
| Naukowiec uważa to, co mówi nauka za bardzo nietrwałe. | Doktryner uważa to, co mówi doktryna, za wieczne. |
| Naukowcy dążą do uwydatniania różnic między nauką a doktryną. | Doktrynerzy dążą do zacierania różnic między nauką a doktryną. |
| Naukowiec nie chce, żeby mu przypisywano doktrynerstwo. | Doktryner chce, żeby mu przypisywano naukowość. |
| Naukowiec unika nawet pozorów doktrynerstwa. | Doktryner zabiega choćby o pozory naukowości. |
| Naukowiec stara się obalać poglądy istniejące w nauce. | Doktryner stara się przeciwdziałać obalaniu poglądów istniejących w doktrynie. |
| Naukowiec uważa twórcę nowych poglądów za nowatora. | Doktryner uważa twórcę odmiennych idei za wroga. |
| Naukowiec uważa za postęp, gdy ktoś oderwie się od poglądów obowiązujących w nauce. | Doktryner uważa za zdrajcę, gdy ktoś oderwie się od poglądów obowiązujących w doktrynie. |
| Naukowiec uważa, że jeżeli coś nie jest nowe, to nie jest wartościowe dla nauki, a wobec tego nie zasługuje na zainteresowanie. | Doktryner uważa, że jeżeli coś jest nowe, to jest szkodliwe dla doktryny, a wobec tego zasługuje na potępienie. |
| Naukowcy są dumni z tego, że w nauce w ciągu tak krótkiego czasu tak wiele się zmieniło. | Doktrynerzy są dumni z tego, że w doktrynie w ciągu tak długiego czasu nic się nie zmieniło. |
|
Metodologia wprowadzenia młodzieży w zagadnienia gier ewolucyjnych[Autor John Freeslow]
|
|||||||||||||
| Cel: | Praktyczne pokazanie dzieciom/nastolatkom mechanizmów gier ewolucyjnych
| ||||||||||||
| Uczestnicy: | Uczniowie klasy (10-20 osób) - najlepiej liczba parzysta
| ||||||||||||
| Sprzęt: | Każdy uczestnik musi mieć czystą kartkę formatu A5 i długopis
| ||||||||||||
| Przygotowanie: |
| ||||||||||||
| Przebieg gry nr. I: |
| ||||||||||||
| Analiza: |
| ||||||||||||
| Przebieg gry nr. II: |
| ||||||||||||
| Różne warianty rozegrania tej gry: |
| ||||||||||||
Polak na swoimWywiad przeprowadzony przez reportera niezależnego, którego misją jest odkrywanie społeczeństwu trudnych problemów zarządzania. Problemów rzadko i dość płytko przedstwianych przez media publiczne i komercyjne. |
Za każdym przedsięwzięciem stoi ciekawa historia
Dziś o swojej historii opowie nam: Rozmawiał John Freeslow |
Prośba o wsparcie
Jeśli wywiad Ci się spodobał, I, co najważniejsze, jeśli uważasz, że warto wspomóc niezależną pracę jego autorów Przekaż wsparcie finansowe na konto:
ING Bank Śląski z dopiskiem "Wspieram audycję Świat Oczami Przedsiębiorcy" w tytule płatności Dziękujemy.
|
Wykonanie:Wywiad prowadził: Jan Kubań Montaż: Studio AzurPlex grudzień 2015
|
[Autor John Freeslow]
Informacje dla osoby udzielającej wywiadu.docx
Style Book wytyczne do prowadzenia wywiadów